Diverse diensten en initiatieven

Tolkendienst

Communicatie met patiënten is de basis voor een goede zorgrelatie. Voor huisartsenpraktijken in Zuidoost-Brabant zijn er diverse opties beschikbaar om een tolk in te schakelen via Global Talk, gefinancierd door het Achterstandsfonds.

De volgende diensten van Global Talk worden vergoed:

  • Tolkentelefoon
  • Conference call
  • Videotolk

Hoe werkt het?

Ontdek hoe eenvoudig het is om een tolk in te schakelen via onze speciale regeling! Volg deze stappen:

  1. Bel Global Talk op 088 -2 555 222.
  2. Voer de relatiecode 317757 in en toets #.
  3. Kies voor optie 2 om direct met een planner van Global Talk te spreken.
  4. Geef duidelijk aan dat u gebruik wilt maken van de speciale regeling met relatiecode 317757.

Met dit relatienummer zorgt u ervoor dat de facturatie correct verloopt en uw tolkdiensten via de stichting automatisch worden gefactureerd. U hoeft hiervoor verder geen acties te ondernemen. Een aanvraag- declaratieformulier is hiervoor niet nodig.

Tolkentelefoon

Keuze voor ad hoc tolkentelefoon: in meer dan 97% van de gevallen heeft u binnen 2 minuten een tolk aan de telefoon.

Indien u een telefoontolk reserveert voor een later moment ontvangt u een referentienummer van de planner. Bewaar dit goed. Bel op het afgesproken moment met 085 – 0 194 842 en voer het referentienummer in. U krijgt dan direct de tolk aan de telefoon.

Conference call

  • Indien u direct een conference call wilt voeren, zet de planner van Global Talk deze direct op tussen u en de tolk. Daarna hoort u precies hoe u de patiënt kunt bellen.
  • Indien de conference call op een later moment plaatsvindt, ontvangt u een referentienummer en verdere instructies van de planner. Bewaar deze goed.
  • Om de kwaliteit te kunnen waarborgen kunnen aan een Conference Call maximaal vijf personen deelnemen: huisarts, tolk, cliënt en maximaal twee andere gesprekspartners

Videotolk

De videotolk dient minimaal een week van te voren aangevraagd te worden om de kans te vergroten dat er een tolk gevonden kan worden.

  • Indien u een videotolk aanvraagt ontvangt u een referentienummer van de planner. Indien u kiest voor gebruik van het videoplatform van Global Talk stuurt Global Talk u een link voor de meeting.
  • Als u kiest voor gebruik van een eigen videoplatform, stuurt u zelf de link voor de videomeeting ruim op tijd (bij voorkeur 24 uur van tevoren) naar customerservice@globaltalk.nl onder vermelding van het referentienummer.
  • Zorg ervoor dat de patiënt de link ook ontvangt of nodig de patiënt in de praktijk uit voor de videomeeting.
  • Klik vervolgens op het juiste tijdstip op de link voor de videomeeting en neem deel aan het gesprek met de tolk.

Online aanvragen

Tegenwoordig is het ook mogelijk online een aanvraag voor een tolk in te dienen bij Global Talk. Daarvoor moeten eerst een aantal handelingen eenmalig doorlopen worden.

  • Vraag een online Tasnet account aan bij Global Talk via www.globaltalk.nl/onlineaccount. Zorg ervoor dat je bij klantnummer de relatiecode 317757 invult.
  • Download de gratis app ‘Global talk’ via de Google play store of Apple App store. Log middels uw account in in de app.