Aanvraagopties

Projecten en andere activiteiten

Aanvraag indienen

Het aanvragen van subsidie voor een project of andere activiteit kan laagdrempelig door het invullen van het aanvraagformulier project en andere activiteiten. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een praktijkcheck (digitale) toegankelijkheid voor laaggeletterden of het verbeteren van de toegankelijkheid van de praktijk. Ook een aanvraag voor een scholingsactiviteit in eigen beheer kunt u via dit aanvraagformulier indienen.

Deze aanvragen kunnen vier keer per jaar worden ingediend, telkens vóór het einde van ieder kwartaal. Lees verder voor meer informatie over de beoordelingscriteria voor dit financieringsverzoek.

Instructies voor de aanvraagprocedure

1. Voorbereiding: Lees het aanvraagformulier goed door en verzamel alle benodigde informatie voordat u begint met invullen van uw aanvraag. Tussentijds opslaan is niet mogelijk.
  2. Invullen van het formulier: Vul het juiste formulier volledig en nauwkeurig in. Zorg ervoor dat alle gevraagde informatie correct wordt verstrekt.
  3. Begroting: Vul de begroting in volgens dit format. Dit helpt ons om uw aanvraag beter te begrijpen en te beoordelen.
  4. Indienen: Zodra u het formulier hebt ingevuld, dient u het in via de daarvoor bestemde knop op de website. Zorg ervoor dat de begroting is bijgevoegd.

Uw aanvraag wordt door de toetsingscommissie beoordeeld. We kijken altijd na op volledigheid. Missen wij gegevens dan krijgt u van ons een e-mail met het verzoek om de ontbrekende informatie aan te vullen.

Uitgelicht

Praktijkcheck digitale toegankelijkheid in de huisartsenpraktijk

Een huisartsenpraktijk is er voor alle patiënten. Maar hoe zorgt u ervoor dat de praktijk en de digitale middelen (zoals website, patiëntenportaal of wachtkamerscherm) ook geschikt zijn voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven en computers? Tijdens een praktijkcheck krijgt u bezoek van een ervaringsdeskundigen (taalambassadeurs van Stichting ABC) en een Pharos-adviseur. Zij beoordelen hoe digitaal toegankelijk uw praktijk voor laaggeletterden en minder digivaardige patiënten is en geven adviezen voor verbetering.

Verbeteren van de toegankelijkheid van de praktijk

Een huisartsenpraktijk is er voor alle patiënten. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw praktijk ook geschikt is voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven? Tijdens een praktijkcheck krijgt u bezoek van één of twee ervaringsdeskundigen (taalambassadeurs) en een Pharos-adviseur. Zij beoordelen hoe toegankelijk uw huisartspraktijk voor laaggeletterden is en geven adviezen voor verbetering.