Praktijkcheck aanvragen

Indienen aanvraag en inplannen afspraak
Vul dit formulier in. Nadat FAZOB dit heeft ontvangen wordt, in overleg met jou, de adviseur en de taalambassadeur een afspraak voor een praktijkbezoek ingepland. Vooafgaand aan het praktijk bezoek vul je een digitale vragenlijst in. Deze ontvang je ongeveer 4 weken voor de datum van het praktijkbezoek.

Wat gebeurt er tijdens een praktijkcheck?
Tijdens de praktijkcheck zijn de adviseur en taalambassadeur 3 tot 4 uur bezig in de praktijk. De praktijkcheck bestaat uit een aantal onderdelen:

  1. kennismaking en uitleg praktijkcheck;
  2. rondje in het gebouw (buitenkant, hal, balie, wachtkamer en spreekkamer);
  3. mondelinge communicatie, bespreekbaar maken van moeite met lezen, schrijven en computers en samenwerking met welzijn;
  4. telefonisch keuzemenu en formulieren;
  5. website, patiëntenportaal of andere apps die gebruikt worden;
  6. nabespreking met zoveel mogelijk collega’s uit de praktijk.

Na afloop
Na de praktijkcheck stelt de adviseur een adviesrapport op. Jij ontvangt dit rapport via FAZOB, samen met een format voor een verbeterplan. De adviseur neemt vervolgens contact met je op om een telefonische afspraak in te plannen. Tijdens deze afspraak licht de adviseur het rapport toe.

Binnen 6 weken na ontvangst van het adviesrapport stel je een verbeterplan op. Dit is verplicht. Je mailt het rapport naar fazob@stichtingkoh.nl.

Voor de uitvoering van het verbeterplan kun je een financiële vergoeding bij FAZOB aanvragen. Dit doe je door een projectaanvraag bij FAZOB in te dienen.

Ongeveer <<NOG TE BEPALEN>> maanden na het versturen van het verbeterplan ontvang je een evaluatieformulier. Hierin wordt gevraagd naar de realisatie van de acties, zoals omschreven in het verbeterplan. Met dit formulier kun je ook de financiële vergoeding verantwoorden (als je een projectaanvraag hebt ingediend).